ÇARPIŞMALAR

 Bugün hayatımda yeni bir güne uyandım. Eskiye göre daha cesur bir kız olduğumu hissederek, hayata karşı çok daha gerçekçi bir yaklaşım benimseyerek; artık sınırlar inşa etme, çizgiler çekme, burası benim alanım sana ne oluyor diyebilmek konusunda daha güçlüyüm. Uzay boşluğunda iki dev cismin çarpışması ile galaksiler oluşuyor. Gerilip gerilip çarpışmanın sanılandan daha güvenli olduğunu idrak ediyorum. Bütün gerçekliğiyle dünyayı yerlere serip, hayattan beklentilerimi ortaya döküyorum. Pat pat, çat çat neyse o her şey dökülecek. Yapılacak, adil pazarlık yapılacak yapılacaksa. İnsanın meseleleri olur, çözülmesi zordur. İnsan, bu meselelerle insan olur. Dönüşmenin bereketi vardır. O bereketi aramakla yollar açılır, yollar bulunur. İnşa ettiğimiz bir kişi vardır. Yalnızca bir kişi inşa edebiliriz. Öyleyse kavga etmek, çarpışmak, sert duvarlar yıkmak, devrilmek ve yeniden ayaklanmak; bütün bunlar benim sevgiyle yaptığım şeyler olacak. Özlüyorum. Çok uzakta bir yeri özlemek ne demek? Çok uzakları aramak ve bulmak için yollara çıkmak... Dans ediyorum. Yürüyorum. Koşuyorum. Kabıma sığmıyorum. Ne arıyorum? Nedir bulmayı arzuladığım? Bilmiyorum. Ama her şey biraz feda edilebilir oluyor arayışın rüzgarları arasında. Çünkü aramanın kendisi başlı başına bulmaktır. İsmet Özel, "Aramakla bulunmaz, bulanlar arayanlardır" dediğinde henüz dünyada bile değildim zannediyorum. İnsanın meseleleri olur, çözülmesi zordur. Çözmek gerekiyor mudur? Bilmiyorum. 

Çarpışmalara hazırım. Cesurum. Burdayım. Yapılsın, adil pazarlık yapılsın yapılacaksa!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

9 Aylık Bir Hanımefendi

Mektup

DİKEN